Meteorologia e o mare belea pentru moldoveni. (Vorbesc de cetățenii Republicii Moldova, indiferent de sex, etnie și alte înclinații.)
Dacă iarna nu ninge după ce se îngemănează grâul, atunci putem da vina pentru roada proastă pe zăpadă. Dacă am scăpat în mohor lanul de porumb, atunci e de vină ploaia din a doua jumătate a lui iunie. Dacă nu plouă pe la mijlocul lui mai, atunci e de vină seceta. Așa zice moldoveanul.
În fiecare iarnă, în fiecare primăvară, uneori vara și în fiecare toamnă avioanele nu aterizează și nu decolează din neconcesionatul și din concesionatul aeroport Chișinău. Din cauza ceții. Și moldovenii consideră că așa trebuie să fie. De vină e ceața.
Cei care nu sunt moldoveni și neconcesionați susțin că un sistem anticeață costă 100 de mii de euro. Cam cât costă un Porsche. În fața naturii moldoveanul e mut. În fața opiniilor emise în afara meteorologiei tot moldoveanul e google și wikipedia. Pentru instalarea unui sistem de balizaj de categoria a III-a e nevoie de o pistă de 3500 metri.
Știe cineva care e lungimea concesionatei piste de decolare a aeroportului Chișinău?
Ca să nu rămân în ceață.
* * *
Pentru prima dată în istoria lansărilor de la Librăria Din Centru am fost nevoiți să anulăm o lansare de carte. Iulian Chifu, Cristian Diaconescu și Narciz Bălășoiu n-au reușit să aterizeze la Chișinău.
Coridorul Vest – Est: Marea Neagră – Marea Caspică a rămas fără gândire strategică.
A fost ceață.
Îmi cer scuze în fața publicului Cartier. E vorba de respect. Și nu pot da vina pe ceață.