Blog

Pilotul avionului Airbus A320 rămas în afara cabinei a încercat sa forțeze ușa cockpit-ului cu un topor, scrie vineri cotidianul german Bild, care citează surse din serviciile de securitate.
Cum au procedat piloții moldoveni într-un caz, care nu a ținut primele pagini. Lumea nici n-a știut de el.
Aurel Vlaicu și piloții moldoveni
Ieri s-au împlinit o sută de ani de la decolarea primului avion românesc. Avionul avea 12 metri. A fost construit și pilotat de Aurel Vlaicu. Banii au fost strânși printr-o colectare colectivă. Apelul pentru colectă a fost făcut de Octavian Goga, Emil Gârleanu și alte nume sonore ale culturii române.
Cu ceva timp în urmă un avion moldovenesc a decolat din Cazahstan spre Chișinău. Era o rută charter. Pasagerii erau moldoveni. Moldovenii iubesc coniacul. Și jocurile de cărți. Un loc mai potrivit decât spațiul aerian pentru un joc de cărți, o sută de grame și o vorbă spusă în română nu există. Pasagerii au chemat primul pilot la acea vorbă. Al doilea pilot a venit și el la acea vorbă. Singur. Sau chemat de colegi.  Între două vorbe ușa antitero de la cabina piloților s-a închis. Ea poate fi deschisă doar din interiorul cabinei piloților. În cabina piloților au rămas doar scaunele goale, indicatoarele. Și autopilotul. Nici scaunul gol nr.1, nici scaunul gol nr.2, nici indicatoarele nu puteau deschide ușa.
Ce-au făcut piloții moldoveni?
18 iunie 2010
Toporul
Piloții moldoveni, pasagerii moldoveni, coniacul, șeptarul, dama, craiul au realizat că sunt într-un avion care zboară de asupra Caucazului. Va survola teritoriul Rusiei, Ucrainei, Republicii Moldova, României… Va zbura până i se va termina combustibilul. Un fel de călăreț fără cap. Avionul fantomă. Avionul fără piloți. Avionul care va cădea undeva. După un patru-cinci ore de zbor. Cu tot cu pasageri, piloți, conciac și șeptari.
Turnul de control al aeroportului Chișinău încerca în zadar să facă legătura cu cabina avionului. Avionul a depășit spațiul aerian al Republicii Moldova. A intrat în spațiul aerian românesc. În acest timp, unul dintre piloți spărgea podeaua din salon cu un topor, găsit întâmplător, ca să ajungă la podeaua de la cabina piloților. Pe brânci a ajuns până la cabina piloților. Pe brânci a spart podeaua de la cabina piloților. S-a strecurat în cabină. Era cel mai fericit pilot moldovean de la Aurel Vlaicu încoace.
Peste o jumătate de oră avionul ateriza la Chișinău.
21 iunie 2010

Comentarii(31)

    • vgeorgicas

    • 9 ani în urmă

    Au avut intirziere?

    1. @vgeorgicas: Nu știu. Mi-a scăpat.

    • Liviu

    • 9 ani în urmă

    Să daci glume, având drept punct de pornire moartea a 150 de oameni este, cum să-ți spun că să nu te supăr, de prost gust.

    1. @Liviu: Tragedia din Alpi mi-a adus aminte de aceste texte, scrise cu aproape cinci ani în urmă. Doar atât.

    • MiGutzu

    • 9 ani în urmă

    Sunt cateva diferente intre cele doua cazuri…esentiale, cred eu: moldovenii au avut mai mult timp la dispoziti iar avionul cred ca era de alt tip, cu alte norme de siguranta respectate. Parerea mea….

    1. @MrGutzu: Era un AN.

    • Mihai

    • 9 ani în urmă

    1. Pare legenda urbana. Te rog ataseaza si o sursa pentru credibilitate.
    2. De cand a fost Aurel Vlaicu moldovean?

    1. @Mihai: 1. Un angajat al companiei petroliere moldovenești, care avea afaceri în Kazahstan. 2. Nici n-am zis că Vlaicu e moldovean.

  1. „Ea poate fi deschisă doar din interiorul cabinei piloților.” COMPLET GREȘIT! Ușa se deschide cu un cod numeric de acces, cod pe care ambii piloți trebuiau să-l cunoască. Ușa poate fi împiedicată să se deschidă, prin blocarea pad-ului numeric, de către cineva din cabină care acționează un comutator anume.
    Dar bancul e bun. Sau legenda urbană, ce-o fi.

    1. @Beranger: Într-un AN ukrainean de aproape o juma de veac, care aducea doar petroliști mă îndoiesc că era cod numeric de acces. Problema e mai gravă: nu e banc și nu e legendă urbană.

    • Haurel a lu' Vlaicu

    • 9 ani în urmă

    bai …. nea .. Aurel vlaicu e nascut la Biniti ( acu’ Aurel Vlaicu) in Transilvania … in fine … si is multe de zis .. dar nu ai talent nu ai lirism …. pacat de spatiu ocupat pe server si de timpul tau …

    1. @Haurel a lu Vlaicu: Nici nu pun la îndoială locul de naștere. Iar cu lirismul… chiar mulțumim că nu-l am. Este suficient.

    • Eu

    • 9 ani în urmă

    Atata doar ca Aurel Vlaicu nu era moldovean … (asa rezulta din concluzia articolului)

    1. @Eu: Parcă n-am zis că sunt o sută de ani de la primul zbor ardelenesc?!

    • Florin O.Z.

    • 9 ani în urmă

    Pentru cei care habar n-au ce spun, Aurel Vlaicu era originar din comuna Binținți, Hunedoara (din apropiere de Orăștie), astăzi numită Aurel Vlaicu, Hunedoara.
    Pentru cei care acuză, neștiind ce spun (sau, mai exact, fiind ridicoli de “politically correct,” specie de mârâitori ce se extinde mereu ca “tusea și junghiul”), piesa domnului Erizanu este excelentă, neavând nimic de-a face cu bașcălia sau cu de-sacralizarea celor uciși de pilotul german șușu, care – printre altele – avea deja o istorie lungă de „zăpăceli,” dar și un bunic sas, emigrat în Germania prin anii 1970.

    1. @Florin O.Z.: Mulțumim pentru completări. Senzația mea e că cei ce vor să citească știu foarte bine unde s-a născut Aurel Vlaicu. Cei care vor să fie cârcotași au o deosebită plăcere să fie. Oricum, apreciez. Mulțumim.

    • vlad

    • 9 ani în urmă

    si zii asa… un intamplator a gasit un topor prin avion!!!!
    mai erau si vreo 2 extraterestrii prin avion, dar nu erau cooperanti…
    ….
    tare a senzatia ca intamplarea a vut loc doar in mintea de pescar a autorului

    1. @vlad: Îmi pare rău. Nu sunt pescar. N-am avut o copilărie care să-mi marcheze această pasiune.

    • Tim

    • 9 ani în urmă

    Super! La nemti nu merge asa, ei nu au imaginatie!

    1. @Tim: N-aveau timp.

    • Petru Terguta

    • 9 ani în urmă

    Eh. Cat de interesant era acest blog fara comentatorii de ocazie. Erau putine pareri, dar macar autorii erau in tema. Deja incep sa ma simt vinovat ca mai distribui periodic articolele Dvs pe Facebook.

    1. @Petru Terguta: Eh. Trecem și peste asta. Merci.

    • Crystal Eye

    • 9 ani în urmă

    Măi faților, că n-o fi fost Aurel Vlaicu moldovean, c-o fi fost avionul AN, Boeing, Tupolev sau Suhoi, prea puțin contează.
    Aceasta este o narațiune de pe UN BLOG PERSONAL.
    Cei ce doresc să consulte ISTORIA AVIAȚIEI, sunt rugați să se adreseze Academiei, Școlii Superioare de Aviație, Ateneului, etc.
    E doar o povestire, gomoșilor împietriți în limitele autosuficienței proprii.

    1. @Crystal Eye: Frumos acest „gomoșilor împietriți în limitele autosuficienței proprii”.

    • Florin O.Z.

    • 9 ani în urmă

    @ Gheorghe Erizanu
    01. Plăcerea este de partea mea.
    02. Emigrarea bunicului pilotului german nebun mi-a adus aminte de ceea ce afirmase autorul Cartier Eginald Schlattner de mai multe ori, refritor la ne-emigrarea dumisale. Citatul nu este din memorie.
    „Aceste cărți nu le-aș fi putut scrie în Germania. Știți de ce? Un emigrant a terminat cu trecutul lui. El trăiește numai din amintiri, nu mai are o relație cu prezentul țării pe care a părăsit-o. Aici sunt încă pomii de atunci, soarele ca și acum 50 de ani, sunetele, cuvintele oamenilor, românească, săsească, mirosul pământului … N-aș fi putut să scriu acest roman într-un bloc din München … Nu, n-aș fi putut. Ar fi devenit un roman de nostalgie. Kitsch … “

    1. @Florin O.Z.: 1) Putem introduce Banca Dacia Felix la poziția a 4. Basarabia e fruntea! După Saddam.2) Excelent citatul din Schalttner. Că bunicul a emigrat din România, fiind medic, este doar o constatare. Ne întristăm în asemenea cazuri. Și ne bucurăm când un emigrant din România ia Premiul Nobel.

    • Alex

    • 9 ani în urmă

    O zi normala din viata unu-i pilot moldovean :))))

    1. @Alex: Banal de normală.

    • Rodica

    • 9 ani în urmă

    Caldura relatiilor cordiale salveaza o minte blocata! Multumim pentru aceasta povestioara, care ne aduce aminte ca umanismul face miracole. Si, da, Aurel Vlaicu ar fi mandru de pilotul liniei moldovenesti! O zi buna

    1. @Rodica: Mulțumim pentru aceste rânduri cordiale și umane.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Filtre
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filtre
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt