Blog

Aproape toți studenții de la Jurnalism, cei din anii 80, au trecut prin Veterok. După un ceai sau o cafea cu lapte și un korjik. Și cei care fugeam după perechea a doua de la ore. Și cei care se trezeau mai greu și veneau abia la perechea a treia.

În anii 90, în spiritul timpului, cafeneaua Veterok a devenit Divertis.

În locul termopanelor sovietice au apărut termopanele turcești. A dispărut denumirea cu litere de plastic. Și Veterok, și Divertis.

Din 1999 trei doamne au transformat cafeneaua într-o cantină „împinge tava”. S-au făcut schimbări în vitrină. În pandemie a apărut protecția de sticlă. Mușamalele au rămas pe mese. N-au pus nicio firmă cu litere mari pe frontispiciu. Dar au făcut un lucru esențial în acest spațiu de obșcipit: au schimbat meniul și atitudinea. Mâncare bună și mult respect pentru client.

De 25 de ani, fără zilele de odihnă și fără luna august, când pleacă toate în concediu, hrănesc câte 300 de clienți pe zi. Și în fiecare zi de lucru e aceeași atitudine. Fiecare client e salutat cu un „buna ziua” sănătos. Care îți face poftă de mâncare. Te întreabă: „Borș cu cartofi și cu varză proaspătă, supă cu cartofi și cu mazăre, ciorbă cu tăiței și ciuperci, soleancă sau zeamă?” Și clientul le vrea pe toate. Apoi îl ajută, totuși, să aleagă una dintre cele patru feluri de supe. Mai pune și niște piper în vorbee, dacă clientul e prea nehotărât. Imediat vine și următoarea întrebare: „La felul doi avem pârjoale din carne vită-porc, chifteluțe moldovenești, ficat de pasăre înăbușit, carne de pasăre coaptă, merluciu prăjit?” Întrebarea parcă e acompaniată de Zianida Julea cu „E sărbătoare…” Numaidecât îți doresc o zi bună sau sănătate. Ca să vii și a doua zi.

Cunosc preferințele clienților vechi. Întreabă de ce n-ai fost ieri la prânz. Te întreabă de sănătate. Discret. Răspund la glumele seniorilor. Nu sunt zgârcite la vorbă.

Și așa întreabă de trei sute de ori pe zi. De 25 de ani. Pe fiecare client. Cu aceeași tonalitate optimistă, care, chiar dacă nu îți este foame, oricum, vei mânca și felul I, și felul II, și salată, și compot.

Acceptă carduri.

Trei doamne care au reușit să transforme un obșcepit într-o cantină cult. Prin atitudine. Prin comunicare. Și mâncare. Nu le-am văzut obosite niciodată. Sau n-au dat senzația de oboseală nicicând.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Filtre
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filtre
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt