
Dacă Republica Moldova ar fi semănat cu editura Cartier, în anul 1995 am fi semnat Acordul de Asociere cu UE, în 2004 am fi fost admiși, alături de Țările Baltice, în NATO și UE, iar astăzi am fi ajuns o țară respectată în familia europeană, unde își doresc să ajungă eminenți oameni ai scrisului de peste tot. Dar fiindcă Republica Moldova nu seamănă cu editura Cartier, aceasta din urmă a trebuit să parcurgă de una singură toate etapele pe care le-am enumerat mai sus și astăzi este o editură respectată în familia editurilor europene, unde își doresc să fie publicați eminenți oameni ai scrisului de peste tot.
Printre atâtea alte isprăvi grozave pe care le-a reușit Gheorghe Erizanu cu echipa lui în acești treizeci de ani este și aceea de a ne fi pus pe noi, autorii basarabeni, în rând cu lumea. Nu cunosc cifra exactă, dar am impresia că, din totalul de cărți editate la Cartier, o treime sunt autori de la noi, o altă treime o reprezintă cei de peste Prut, în sfârșit o a treia treime aparține autorilor străini.

Am avut marele noroc să colaborez și uneori să mă cert cu autorul lui ”Carte orange” încă de pe când era jurnalist și asta mi-a asigurat un fel de ”carte blanche” la Cartier. Dacă am putut să mă construiesc ca autor și să păstrez o coerență a demersului meu literar, s-a întâmplat și pentru că 90% din tot ce am scris a apărut la Cartier.
Constantin Cheianu

(Cartierul literelor, un proiect un cristian)